Kierownik Działu Programów i Instrumentów Rynku Pracy

 

mgr Małgorzata Matelowska
Telefon: 013 434-21-37 w. 57

 


 

Do zakresu zadań podstawowych Działu Programów i Instrumentów Rynku Pracy należy w szczególności:

 

1. Realizacja wsparcia z zastosowaniem instrumentów rynku pracy, w szczególności poprzez następujące działania:

  1. Pozyskiwanie i gospodarowanie środkami finansowymi na realizację zadań z zakresu aktywizacji lokalnego rynku pracy.
  2. Przygotowywanie projektów planów finansowych z zakresu instrumentów rynku pracy z FP, EFS i innych źródeł.
  3. Udział w rozliczaniu finansowym oraz analizowanie efektów stosowanych instrumentów rynku pracy i przyjętych do realizacji programów.
  4. Pozyskiwanie i wykorzystywanie informacji o możliwościach ubiegania się PUP o środki z innych źródeł niż FP na finansowanie lub współfinansowanie programów rynku pracy.

2. Inicjowanie    i    podejmowanie    działań    oraz    prowadzenie    spraw    w ramach poszczególnych instrumentów rynku pracy, w tym:

1)  Organizowanie prac interwencyjnych i przygotowanie dokumentacji do finansowego

rozliczenia.

2) Organizowanie robót publicznych i przygotowanie dokumentacji do finansowego rozliczenia.

      3) Organizowanie przygotowania zawodowego dla dorosłych i przygotowanie dokumentacji do finansowego rozliczenia.

      4) Organizowanie staży i przygotowanie dokumentacji do finansowego rozliczenia.

      5) Prowadzenie spraw z zakresu refundacji kosztów doposażenia i wyposażenia stanowisk pracy dla skierowanych bezrobotnych i przygotowanie dokumentacji do finansowego rozliczenia.

      6) Prowadzenie spraw z zakresu przyznawania pracodawcom lub przedsiębiorcom dofinansowania wynagrodzenia za zatrudnienie skierowanego bezrobotnego, który ukończył 50 rok życia.

      7) Prowadzenie spraw z zakresu przyznawania osobom bezrobotnym jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej oraz środków na podjęcie działalności na zasadach określonych dla spółdzielni socjalnych i przygotowanie dokumentacji do finansowego rozliczenia.

8) Finansowanie i zwrot kosztów przejazdu bezrobotnego do pracodawcy zgłaszającego ofertę pracy lub do miejsca pracy, odbycia stażu, przygotowania zawodowego dla dorosłych, poza miejscem stałego zamieszkania w związku ze skierowaniem przez PUP.

      9) Finansowanie kosztów zakwaterowania w miejscu pracy osobie, która podjęła zatrudnienie lub inną pracę zarobkową, staż, przygotowanie zawodowe dorosłych poza miejscem stałego zamieszkania, w przypadku skierowania przez PUP.

     10) Finansowanie kosztów zorganizowanego przejazdu bezrobotnych i poszukujących pracy, w związku z udziałem tych osób w targach pracy i giełdach pracy organizowanych przez wojewódzki urząd pracy w ramach pośrednictwa pracy, w szczególności prowadzonego w ramach sieci EURES.

     11) Refundacja składek na ubezpieczenie społeczne w związku z zatrudnieniem bezrobotnego.

    12) Prowadzenie spraw dotyczących refundowania osobom bezrobotnym kosztów opieki nad dzieckiem lub dziećmi do lat 7 albo nad osobą zależną, jeżeli bezrobotny podejmie zatrudnienie lub inną pracę zarobkową lub zostanie skierowany na staż, przygotowanie zawodowe dorosłych lub szkolenie oraz pod warunkiem osiągania z tego tytułu miesięcznie przychodów nieprzekraczających minimalnego wynagrodzenia za pracę,

    13) Przyznawanie stypendium osobom bezrobotnym bez kwalifikacji zawodowych, którzy w okresie 12 miesięcy od dnia zarejestrowania w urzędzie podjęli dalszą naukę w szkole ponadgimnazjalnej dla dorosłych albo w szkole wyższej, w formie studiów niestacj onarnych,

    14) Prowadzenie spraw z zakresu przyznawania pracodawcy lub przedsiębiorcy grantu na utworzenie stanowiska pracy w formie telepracy.

    15) Realizacja zadań dot. bonu stażowego dla bezrobotnego do 30 roku życia.

    16) Realizacja zadań dot. bonu zatrudnieniowego dla bezrobotnego do 30 roku życia.

17) Realizacja zadań dot. bonu na zasiedlenie dla bezrobotnego do 30 roku życia

18) Prowadzenie spraw z zakresu refundowania kosztów poniesionych na składki na ubezpieczenie społeczne należne od pracodawcy za skierowanych do pracy bezrobotnych do 30 roku życia, którzy podejmują zatrudnienie po raz pierwszy w życiu.

19) Prowadzenie spraw z zakresu przyznawania pracodawcy świadczeń aktywizacyjnych za zatrudnienie w pełnym wymiarze czasu pracy skierowanego bezrobotnego rodzica powracającego na rynek pracy po przerwie związanej z wychowywaniem dziecka lub bezrobotnego sprawującego opiekę nad osobą zależną, który w okresie 3 lat przed

rejestracją w urzędzie pracy jako bezrobotny zrezygnował z zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej z uwagi na konieczność wychowywania dziecka lub sprawowania opieki nad osobą zależną,

 

3. Inicjowanie i realizacja, samodzielnie lub we współpracy z ośrodkiem pomocy społecznej, działań w zakresie aktywizacji zawodowej i integracji społecznej bezrobotnych w ramach Programu Aktywizacja i Integracja, w tym aktywizacja zawodowa bezrobotnych w ramach prac społecznie użytecznych.

4 Współpraca z Bankiem Gospodarstwa Krajowego i pośrednikami finansowymi związana z udzielaniem pożyczek na utworzenie stanowisk pracy i pożyczek na podjęcie działalności gospodarczej.

  1. Inicjowanie i realizacja samodzielnie lub we współpracy z innymi instytucjami rynku pracy, projektów pilotażowych polegających na wdrażaniu nowych metod, narzędzi i sposobów pomocy bezrobotnym, poszukującym pracy lub pracodawcom w celu przygotowywania rozwiązań o charakterze systemowym.
  2. Opracowywanie i realizacja projektów lokalnych promujących zatrudnienie i innych działań na rzecz aktywizacji bezrobotnych.

7.    Opracowywanie, koordynowanie i udział w rozliczaniu programów aktywizacji osób
bezrobotnych, współfinansowanych ze środków:

  1. funduszy slrukturalnych Unii Europejskiej,
  2. innych źródeł (agencji, fundacji, stowarzyszeń itp.).

8.  Planowanie, opracowywanie, wdrażanie i rozliczanie programów współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w szczególności koordynacja i nadzór przy realizacji projektów, inicjowanie i przygotowywanie projektów, pozyskiwanie i gromadzenie informacji nt. dostępnych źródeł finansowania programów na rzecz bezrobotnych, pozyskiwanie partnerów do realizacji projektów, przygotowywanie i prowadzenie kampanii informacyjnej o realizowanych projektach, promocja realizowanych projektów, monitoring, kontrola i sprawozdawczość dot. realizowanych projektów, prowadzenie i aktualizacja bazy PEFS o beneficjentach projektów, rozliczanie oraz ocena efektów realizacji projektów.

  1. Opracowywanie i realizacja programów specjalnych, w celu aktywizacji zawodowej osób, o których mowa w art. 49a ustawy.
  2. Prowadzenie monitoringu oraz sprawozdawczości z zakresu realizacji instrumentów rynku pracy finansowanych z Funduszu Pracy, funduszy strukturalnych UE (EFS) oraz pozyskanych z innych źródeł
  3. Współpraca z marszałkiem województwa oraz z agencjami zatrudnienia w zakresie świadczenia działań aktywizacyjnych.
  4. Udział w realizacji programów regionalnych.
  5. Realizacja zadań związanych z przepisami prawa dotyczącymi warunków dopuszczalności i nadzorowania pomocy publicznej dla przedsiębiorców, w tym - w celu zapewnienia zgodności udzielania pomocy publicznej dla przedsiębiorców z warunkami jej dopuszczalności.
  6. Kontrola wykonywania obowiązków wynikających z zawartych umów cywilnoprawnych z bezrobotnymi i pracodawcami lub przedsiębiorcami w zakresie instrumentów rynku pracy.
  7. Prowadzenie monitoringu i ewaluacji efektywności stosowanych instrumentów rynku pracy.
  8. Współpraca z instytucjami, fundacjami, stowarzyszeniami itp. realizującymi programy na rzecz przeciwdziałania bezrobociu; podejmowanie wspólnych inicjatyw na rzecz aktywizacji bezrobotnych.
  9. Stała współpraca z pracodawcami w zakresie pomocy określonej w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.

 

Wytworzył:
Piotr Ziemiański
Udostępnił:
Bryś Konrad
(2005-06-01 12:39:52)
Ostatnio zmodyfikował:
Ziemiański Piotr
(2014-07-18 12:13:00)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki