Kierownik Działu Ewidencji i Świadczeń
mgr Lucyna Żmuda
Telefon: 13 434-21-37 w. 59
Do podstawowego zakresu działania Działu Ewidencji i Świadczeń należy w szczególności :
- rejestrowanie bezrobotnych i poszukujących pracy,
- przyznawanie i wypłacanie zasiłków oraz innych świadczeń z tytułu bezrobocia w tym generowanie oraz weryfikacja list wypłat świadczeń,
- obsługa bezrobotnych z prawem do zasiłku, bezrobotnych bez prawa do zasiłku oraz osób poszukujących pracy,
- wydawanie decyzji administracyjnych na podstawie upoważnienia Starosty o:
- przyznaniu statusu bezrobotnego,
- odmowie przyznania statusu bezrobotnego oraz utracie statusu bezrobotnego,
- odmowie przyznania statusu poszukującego pracy oraz utracie statusu poszukującego pracy,
- przyznaniu, odmowie przyznania, wstrzymaniu lub wznowieniu wypłaty oraz utracie lub pozbawieniu prawa do zasiłku, stypendium i innych finansowanych z Funduszu Pracy świadczeń niewynikających z zawartych umów,
- obowiązku zwrotu nienależnie pobranego zasiłku, stypendium oraz innych nienależnie pobranych świadczeń finansowanych z Funduszu Pracy,
- odroczeniu terminu spłaty, rozłożenia na raty lub umorzeniu części albo całości nienależnie pobranego świadczenia udzielonego z Funduszu Pracy, albo należności z tytułu zwrotu środków przyznanych na finansowanie form pomocy, albo odmowie odroczenia terminu spłaty, rozłożenia na raty lub umorzenia,
- prowadzenie postępowań administracyjnych zgodnie z przepisami ustawy Kodeks postępowania administracyjnego w zakresie objętym przepisami ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia, rozpatrywanie odwołań od decyzji administracyjnych,
- weryfikacja statusu osób bezrobotnych i poszukujących pracy w udostępnionych systemach teleinformatycznych,
- udzielanie zainteresowanym osobom wyjaśnień dotyczących przepisów ustawy, informacji o przysługujących im prawach i obowiązkach oraz formach pomocy,
- przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków bezrobotnych o wydanie odpowiednich zaświadczeń z tytułu posiadania statusu bezrobotnego lub poszukującego pracy,
- realizacja zadań z zakresu ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych osób bezrobotnych,
- przyjmowanie oraz rozpatrywanie wniosków w sprawie przyznania prawa do dodatku aktywizacyjnego oraz wypłata świadczenia,
- sporządzanie oraz przekazywanie bezrobotnym rocznej informacji o uzyskanych dochodach i pobranych zaliczkach podatkowych (PIT-11),
- współpraca z organami administracji rządowej i samorządowej, ośrodkami pomocy społecznej, bankami, urzędami skarbowymi, policją, sądem, prokuraturą, komornikiem sądowym, organami emerytalno – rentowymi oraz innymi instytucjami i organizacjami w zakresie ewidencji i świadczeń,
- współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie bieżącej działalności, ustalanie uprawnień do świadczeń zdrowotnych osób bezrobotnych oraz członków ich rodzin,
- realizowanie zadań wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego państw o których mowa w art. 1 ust. 3 pkt 2 lit a - d Ustawy oraz państw, z którymi Rzeczpospolita Polska zawarła dwustronne umowy międzynarodowe o zabezpieczeniu społecznym, w zakresie świadczeń dla bezrobotnych, w tym realizowanie decyzji, o których mowa w art. 35 Ustawy, a także wypłaty zasiłków zachowanych zgodnie z art. 36 ust. 5 Ustawy,
- sporządzanie raportów, zestawień osób ujętych w ewidencji,
- obsługa ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego bezrobotnych i członków ich rodzin w systemie PŁATNIK,
- załatwianie spraw w ZUS, w tym również poprzez dostęp do Platformy Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS),
Wytworzył:
Udostępnił:
Bryś Konrad
(2005-06-01 11:19:02)
Ostatnio zmodyfikował:
Ziemiański Piotr
(2025-07-09 12:32:25)