Kierownik Działu Ewidencji i Świadczeń

 

mgr Lucyna Żmuda

Telefon: 13 434-21-37 w. 59

 

 


Do podstawowego zakresu działania Działu Ewidencji i Świadczeń należy w szczególności :

  1. rejestrowanie bezrobotnych i poszukujących pracy,
  2. przyznawanie i wypłacanie zasiłków oraz innych świadczeń z tytułu bezrobocia w tym generowanie oraz weryfikacja list wypłat świadczeń,
  3. obsługa bezrobotnych z prawem do zasiłku, bezrobotnych bez prawa do zasiłku oraz osób poszukujących pracy,
  4. wydawanie decyzji administracyjnych na podstawie upoważnienia Starosty o:
    1. przyznaniu statusu bezrobotnego,
    2. odmowie przyznania statusu bezrobotnego oraz utracie statusu bezrobotnego,
    3. odmowie przyznania statusu poszukującego pracy oraz utracie statusu poszukującego pracy,
    4. przyznaniu, odmowie przyznania, wstrzymaniu lub wznowieniu wypłaty oraz utracie lub pozbawieniu prawa do zasiłku, stypendium i innych finansowanych z Funduszu Pracy świadczeń niewynikających z zawartych umów,
    5. obowiązku zwrotu nienależnie pobranego zasiłku, stypendium oraz innych nienależnie pobranych świadczeń finansowanych z Funduszu Pracy,
    6. odroczeniu terminu spłaty, rozłożenia na raty lub umorzeniu części albo całości nienależnie pobranego świadczenia udzielonego z Funduszu Pracy, albo należności z tytułu zwrotu środków przyznanych na finansowanie form pomocy, albo odmowie odroczenia terminu spłaty, rozłożenia na raty lub umorzenia,
  1. prowadzenie postępowań administracyjnych zgodnie z przepisami ustawy Kodeks postępowania administracyjnego w zakresie objętym przepisami ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia, rozpatrywanie odwołań od decyzji administracyjnych,
  2. weryfikacja statusu osób bezrobotnych i poszukujących pracy w udostępnionych systemach teleinformatycznych,
  3. udzielanie zainteresowanym osobom wyjaśnień dotyczących przepisów ustawy, informacji o przysługujących im prawach i obowiązkach oraz formach pomocy,
  4. przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków bezrobotnych o wydanie odpowiednich zaświadczeń z tytułu posiadania statusu bezrobotnego lub poszukującego pracy,
  5. realizacja zadań z zakresu ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych osób bezrobotnych,
  6. przyjmowanie oraz rozpatrywanie wniosków w sprawie przyznania prawa do dodatku aktywizacyjnego oraz wypłata świadczenia,
  7. sporządzanie oraz przekazywanie bezrobotnym rocznej informacji o uzyskanych dochodach i pobranych zaliczkach podatkowych (PIT-11),
  8. współpraca z organami administracji rządowej i samorządowej, ośrodkami pomocy społecznej, bankami, urzędami skarbowymi, policją, sądem, prokuraturą, komornikiem sądowym, organami emerytalno – rentowymi oraz innymi instytucjami i organizacjami w zakresie ewidencji i świadczeń,
  9. współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie bieżącej działalności, ustalanie uprawnień do świadczeń zdrowotnych osób bezrobotnych oraz członków ich rodzin,
  10. realizowanie zadań wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego państw o których mowa w art. 1 ust. 3 pkt 2 lit a - d Ustawy oraz państw, z którymi Rzeczpospolita Polska zawarła dwustronne umowy międzynarodowe o zabezpieczeniu społecznym, w zakresie świadczeń dla bezrobotnych, w tym realizowanie decyzji, o których mowa w art. 35 Ustawy, a także wypłaty zasiłków zachowanych zgodnie z art. 36 ust. 5 Ustawy,
  11. sporządzanie raportów, zestawień osób ujętych w ewidencji,
  12. obsługa ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego bezrobotnych i członków ich rodzin w systemie PŁATNIK,
  13. załatwianie spraw w ZUS, w tym również poprzez dostęp do Platformy Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS),
Wytworzył:
Udostępnił:
Bryś Konrad
(2005-06-01 11:19:02)
Ostatnio zmodyfikował:
Ziemiański Piotr
(2025-07-09 12:32:25)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki