REGULAMIN NABORU KANDYDATÓW NA WOLNE STANOWISKA URZĘDNICZE
W TYM NA WOLNE KIEROWNICZE STANOWISKA URZĘDNICZE

W POWIATOWYM URZĘDZIE PRACY W BRZOZOWIE

 

 

§ 1

1.     Nabór kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze jest otwarty i konkurencyjny, i odbywa się na zasadach określonych w ustawie z dnia 21 października 2008r. o pracownikach samorządowych, zwanej dalej ustawą.

2.     Otwartość naboru do stanowisk urzędniczych w samorządzie terytorialnym oznacza, że informacja o naborze jest powszechnie dostępna i każdy kto spełnia wymagania może ubiegać się o stanowisko, a informacje o wyniku naboru stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami określonymi w ogłoszeniu.

3.     Konkurencyjność naboru do stanowisk urzędniczych w samorządzie terytorialnym oznacza, że jego wynikiem jest zatrudnienie osoby, której wiedza, umiejętności i inne kompetencje są najbardziej adekwatne do stanowiska, na które poszukuje się pracownika.

 

§ 2

I. Podjęcie decyzji o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej na wolne stanowisko urzędnicze.

  1. Decyzję o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej podejmuje Dyrektor Powiatowego Urzędu  Pracy, w oparciu o informacje przekazane przez kierownika komórki organizacyjnej o wakującym stanowisku.
  2. Kierownik komórki organizacyjnej zobligowany jest do przedłożenia, do akceptacji Dyrektorowi projektu  opisu stanowiska na wakujące miejsce pracy.
  3. Opis stanowiska pracy, o którym mowa w ust. 2, zawiera m.in.:

a)      dokładne określenie celów i zadań wykonywanych na danym stanowisku pracy oraz wynikających z tego obowiązków,

b)      określenie szczegółowych wymagań w zakresie kwalifikacji, umiejętności i predyspozycji kandydatów na to stanowisko,

c)      określenie zakresu odpowiedzialności,

d)     inne wyznaczniki określające indywidualny charakter danego stanowiska pracy.

  1. Akceptacja projektu opisu stanowiska pracy oraz zgoda Dyrektora powodują rozpoczęcie procedury naboru kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze.

 § 3

II. Powołanie Komisji Rekrutacyjnej

  1. Stałą komisję rekrutacyjną powołuje Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy.
  2. W skład Komisji rekrutacyjnej  wchodzą :

a)      Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy lub osoba przez niego upoważniona,

b)      Kierownik komórki organizacyjnej wnioskujący o zatrudnienie lub osoba przez niego upoważniona,

c)      pracownik kadr będący jednocześnie sekretarzem Komisji.

d)     Doradca Zawodowy

     3. Członkiem komisji nie może być osoba, która jest małżonkiem kandydata lub krewnym

          albo powinowatym do drugiego stopnia włącznie, albo pozostaje wobec niego w takim 

          stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić wątpliwości co do bezstronności.

 

 

 

     4. Osoby biorące udział w przygotowaniu i przeprowadzeniu konkursu nie mogą przystąpić 

          do  tego konkursu.

     5. Oceny kandydatów i przeprowadzenia procedury naboru dokonuje komisja rekrutacyjna.

 

§ 4

III. Etapy naboru

  1. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowiska urzędnicze.
  2. Składanie dokumentów aplikacyjnych.
  3. Wstępna selekcja kandydatów – analiza dokumentów aplikacyjnych.
  4. Ustalenie listy kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne.
  5. Selekcja końcowa kandydatów:

a)      test kwalifikacyjny,

b)      rozmowa kwalifikacyjna,

c)      sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko urzędnicze,

d)     podjęcie decyzji o zatrudnieniu i podpisanie umowy o pracę,

e)      ogłoszenie wyników naboru.

 § 4

IV. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze

  1. Ogłoszenie o wolnym stanowisku urzędniczym umieszcza się obligatoryjnie w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu.
  2. Możliwe jest umieszczanie ogłoszeń dodatkowych w innych miejscach, m.in.:

a)      prasie,

b)      akademickich biurach karier,

c)      biurach pośrednictwa pracy.

  1. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko zawiera:

a)      nazwę i adres jednostki,

b)      określenie stanowiska urzędniczego,

c)      określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które dodatkowe,

d)     wskazanie zakresu zadań, wykonywanych na stanowisku urzędniczym,

e)      wskazanie wymaganych dokumentów,

f)       określenie terminu i miejsca składania dokumentów.

  1. Ogłoszenie będzie znajdowało się w BIP oraz na tablicach ogłoszeń przez co najmniej 10 dni od dnia opublikowania tego ogłoszenia w Biuletynie.

§ 5

V. Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych

1.      Po ogłoszeniu umieszczonym w BIP i na tablicach ogłoszeń następuje przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych od kandydatów zainteresowanych pracą na wolnym stanowisku urzędniczym w Powiatowym Urzędzie Pracy w Brzozowie.

2.      Na dokumenty aplikacyjne składają się:

a)      list motywacyjny,

b)      życiorys (CV)

c)      kopia pierwszych trzech stron dowodu osobistego lub kopia nowego dowodu osobistego

d)     kserokopie świadectw pracy,

e)      kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie,

f)       kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,

 

g)      kwestionariusz osobowy,

h)      oświadczenie o niekaralności.

i)        oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni   praw publicznych,

j)        zaświadczenie lekarskie stwierdzające zdolność wykonywania pracy na danym stanowisku.

3.      Dokumenty aplikacyjne, składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie mogą być przyjmowane tylko po umieszczeniu ogłoszenia o organizowanym naborze na wolne stanowisko urzędnicze i tylko w formie pisemnej.

4.      Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych drogą elektroniczną, z wyjątkiem dokumentów opatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym  za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu (zgodnie z ustawą z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym – Dz. U.  Nr 130, poz. 1450 z późn. zm.).

5.      Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych poza ogłoszeniem. 

§ 6

VI. Wstępna selekcja kandydatów – analiza dokumentów aplikacyjnych

  1. Analizy dokumentów dokonuje Komisja Rekrutacyjna.
  2. Analiza dokumentów polega na zapoznaniu się przez Komisję z aplikacjami nadesłanymi przez kandydatów.
  3. Celem analizy dokumentów jest porównanie danych zawartych w aplikacji z wymaganiami formalnymi określonymi w ogłoszeniu.
  4. Wynikiem analizy dokumentów jest wstępne określenie możliwości zatrudnienia kandydata do pracy na wolnym stanowisku urzędniczym.

§ 7

VII. Ogłoszenie listy kandydatów spełniających wymagania formalne

  1. Po upływie terminu do złożenia dokumentów, określonego w ogłoszeniu o naborze i wstępnej selekcji, komisja dokonuje oceny formalnej złożonych dokumentów  i ustala listę   kandydatów ,którzy spełnili wymogi formalne określone w ogłoszeniu o czym zostaną powiadomieni pisemnie lub telefonicznie.

 

  1. Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym, określonym  w ogłoszeniu o naborze.

§ 8

VIII. Selekcja końcowa kandydatów

Na selekcję końcową składają się:

1)      test kwalifikacyjny,

2)      rozmowa kwalifikacyjna.

 

 

§ 9

Test kwalifikacyjny

  1. Celem testu kwalifikacyjnego jest sprawdzenie wiedzy i umiejętności niezbędnych do wykonywania  określonej pracy.
  2. Każde pytanie w teście kwalifikacyjnym ma odpowiednią  skalę punktową . Za poprawną odpowiedź kandydat może otrzymać z testu maksymalnie 1punkt.
  3. Sprawdzenia testu dokonuje Komisja Rekrutacyjna.

 

§  10

Rozmowa kwalifikacyjna

  1. Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kandydatem i weryfikacja informacji zawartych w aplikacji.
  2. Rozmowa kwalifikacyjna pozwoli również zbadać:

a)      predyspozycje i umiejętności kandydata gwarantujące prawidłowe wykonywanie powierzonych obowiązków,

b)      posiadaną wiedzę na temat jednostki samorządu terytorialnego, w której ubiega się o stanowisko,

c)      obowiązki i zakres odpowiedzialności na stanowiskach zajmowanych poprzednio przez kandydata,

d)     cele zawodowe kandydata.

  1. Rozmowę kwalifikacyjną  przeprowadza Komisja Rekrutacyjna.
  2. Każdy członek Komisji Rekrutacyjnej podczas rozmowy przydziela kandydatowi punkty w skali od 0 do 5.

§ 11

IX. Ogłoszenie wyników

  1. Po przeprowadzonej rozmowie kwalifikacyjnej Komisja Rekrutacyjna wybiera kandydata, który w selekcji końcowej uzyskał najwyższą liczbę punktów  z testu i rozmowy kwalifikacyjnej.
  2. Kandydat wyłoniony w drodze naboru przed zawarciem umowy o pracę zobowiązany jest przedłożyć zaświadczenie o niekaralności .

§ 12

X. Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko pracy.

1.      Po zakończeniu procedury naboru sekretarz Komisji sporządza protokół.

2.      Protokół zawiera w szczególności:

a)      określenie stanowiska urzędniczego, na które był prowadzony nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i miejsce zamieszkania nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów, uszeregowanych według spełnienia przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze,

b)      liczbę nadesłanych ofert na stanowisko w tym liczbę ofert spełniających wymagania formalne,

c)      informację o zastosowanych metodach i technikach naboru,

d)     uzasadnienie dokonanego  wyboru,

e)      skład komisji przeprowadzającej nabór.

 

§ 13

XI. Informacja o wynikach naboru

  1. Niezwłocznie po przeprowadzonym naborze informacja o wynikach naboru jest upowszechniana przez umieszczenie na tablicy ogłoszeń w urzędzie oraz opublikowana w Biuletynie przez okres co najmniej 3 miesięcy.
  2. Informacja, o której mowa w pkt 1 zawiera:
    1. nazwę i adres  jednostki,
    2. określenie stanowiska urzędniczego,
    3. imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania,
    4. uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata albo uzasadnienie niezatrudnienia żadnego kandydata.
  3. Jeżeli stosunek pracy osoby wyłonionej w drodze naboru ustał w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru Przepisy ust. 1,2 i 3 stosuje się odpowiednio.

 

§ 14

XII. Sposób postępowania z dokumentami aplikacyjnymi

  1. Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji, zostaną dołączone do jego akt osobowych.
  2. Dokumenty aplikacyjne osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do dalszego etapu i zostały umieszczone w protokole, będą przechowywane, zgodnie z instrukcją  kancelaryjną a następnie przekazane do archiwum zakładowego.
  3. Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób będą odsyłane lub odbierane osobiście przez zainteresowanych.

§ 15

Regulamin podlega opublikowaniu poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Powiatowego Urzędu Pracy w Brzozowie oraz umieszczenie w BIP, po wprowadzeniu do stosowania zarządzeniem Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Brzozowie.